click it a day,Thanks! =D

Saturday, February 18, 2012

My Valentine's Day

14.2.2012
情人节对我来说没什么特别,只是个普通的一天,下午在家烤蛋糕,晚上跟朋友出去,就这样而已。

不知道做么,我那天样子怪怪的 -.-

其实我星期一就要烤蛋糕了,但是糖没了 =( 所以只好今天做咯。
moist chocolate cake

Ingredients (5" x 8" loaf pan):
1 cup cake flour
1 tsp baking powder
1 cup caster sugar
2 large eggs
125g unsalted butter
1 tsp vanilla essence

Chocolate Paste:
½ cup cocoa powder
½ tsp instant coffee (I used Moccona's Temptation)
¼ cup sugar
½ cup hot water
¼ cup evaporated/fresh milk
Pinch of salt

Directions:

  1. Preheat the oven to 180 degree C. Grease the loaf pan and line the bottom with baking paper.
  2. Chocolate Paste: Combine cocoa powder, instant coffee, sugar, hot water and salt in a medium mixing bowl. Whisk the mixture until the sugar is melted, then add in milk and mix well. Set aside for later use.
  3. Sift together flour with baking powder for 2-3 times. Set aside.
  4. In a large mixing bowl, beat butter together with sugar until creamy. Add in vanilla essence, and eggs one at a time. Beat until light and fluffy.
  5. Fold in sifted flour in batches, alternate with chocolate paste. Start with flour and end with flour.
  6. Bake for 45-50 minutes.
Adapted from My Kitchen
mix好了
准备放进烤炉咯
45分钟后,但蛋糕烤好了!

在等蛋糕烤好的时候,我的弟弟一直问我几时好,我跟他说要烤45分钟后,他就说要等那么久。你干吗那么心急啦 -.-

很多裂缝 -.-外表不重要,能吃就可以了 xD
切开来
toy camera effect
这蛋糕加了很多糖,我想一定很甜,吃了后也还好,不是很甜,但还是甜
(我不懂我在说什么-.-)
这蛋糕的准备时间还短过cheddar cheesecake的。

晚上和朋友出去,拿几块给她们尝尝吧。(不懂做么现在字变成underlined的=.=)


恩,starbucks coffee
不要以为我常去啦 ><"
当天valentine's day又推出新的design的会员卡,我本来要换的,但是那design我不喜欢 =( 所以用回青色的(青色的也不美)我错过了christmas design! =(


valencia frappuccino


yay!全部venti sized
我们有很多话要聊所以水是venti sized的xD
倩还没吃晚餐,她的chicken meltttttttt
17.50 =/

我爱我的相机 ;)
valencia frapp不好喝,我不喜欢,看我的表情就知道:P

她们在那边吃了我的cake,我还叫她们给我评语,"好过某某人的......" xD 她们在那边吃完我的蛋糕,我很开心:D 我们九点多去到starbucks,那时候没什么人,十点多后就开始多人了o.O幸好我们早来。我们真的很多话聊,聊到十一点多。之后就去海边。去到海边,很多人,倩还问今天星期二做么那么多人?我回答她说今天情人节。麦当劳非常地多人-.- 去到海边继续聊,我们真的很多东西讲。
今年的情人节过得不错,因为有你们<3

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...